10 Şubat 2014 Pazartesi

Fırfırlı Etek

2 haftalık bir ortadan kayboluşun ardından dönüş yapıyorum. Ufak tefek bir takım rahatsızlıklar, havalardan kaynaklı rehavet ve belkide sebebini bulamadığım şeyler yüzünden çok keyifsizdim. Gerçi hala esintileri devam ediyor. Yakın zamanda geçmesi umuduyla diyerek bu haftayı açalım. 


Geçenlerde kelebekli elbise diktiğim yeğenimize bu seferde fırfırlı etek diktim. Açıkçası çok şirin göründü gözüme. Kumaşın şifon olması her katının tüm kenarlarını ince kıvırmamı gerektirdi. Boy ve belin ölçüsünü bilmeden hazırlamıştım, sürpriz olsun diye. Sanırım tam olacak. bu yaz çok uzamadan giyer umarım. 


Öncelikle bir çan etek hazırladım. 10-12 cm enine doğru çizgiler çizdim eteğe. Kaç kat olsun isterseniz aralıkları ona göre hazırlayın. Ben 5 katlı yapacaktım. Daha sonra kumaştan 15-16 cm boyunda şeritler kestim. En uzunluğu size kalmış. Çok fırfırlı isterseniz; eteğin enine çizdiğiniz çizgilerin 2-2,5 katı kadar hesaplayabilirsiniz. Daha sonra tüm parçaların kenarlarını kıvırma ayağı ile kıvırdım. Çizgilere denk getirerek ve büzerek diktim eteğe. Beline lastik geçirdim. İşte bu kadar. Yapımı çok kolay. Umarım kolaylığını düzgünce anlatabilmişimdir.

Herkese mutlu haftalar. 

4 yorum:

  1. Çok güzel anlatmışsınız.yeğeniniz güzel günlerde giysin.elinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. ellerinize sağlık tam yazın giymelik olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden, tam yazlık efil efil birşey oldu :)

      Sil
  3. Gerçekten çok şirin bir çalışma olmuş, kumaş seçimi ve model harika;) elinize sağlık.

    YanıtlaSil