15 Ocak 2014 Çarşamba

Her koşulda tarz sahibi olmak

İnsan biraz da ihtiyaçtan hobi sahibi oluyor bence. Genellemek çok doğru mu bilmiyorum ama hazır giyimde kendimize göre bir şeyler bulamadıkça, bulduğumuzun tadilat gerektirdiği durumlardan dolayı, satılan bir parça malzemeye çok paralar vermeye kıyamadığımızdan da dikişe merak saldığımızı düşünüyorum. Tabii ki ilgi alaka mevzusudur, kafamızı boşaltma aracıdır. Ama bi yerlerde bi sebebi de vardır diye düşünüyorum. Yapabilirlik oranı yüksek kimselerin tercihidir bence dikiş. 

Geçenlerde televizyonda kanalları geçerken bir program gördüm. Sanırım 'Show tv- Herşey Dahil' programının tekrar yayınıydı. Benim için dikkat çeken kısmı ise modacı-stil danışmanı Melike Çarpatan'dı.  Bu işin eğitimini almış birisi (İngilizce Tekstil tasarımı ve Teknolojileri Bölümü). Kendisi Türkiye'de büyük beden ama şık giyim için bir çok adım atmış.Yayın için hazırlanan ve 46 beden mankenler üzerinde gösterilen kombinlere bayıldım. Çok şükür henüz büyük benden kategorisinde değilim. Fakat annem dahil çevremde bir çok kişi var balık etli :) Kıyafet bulmadaki zorluklarına da yakından şahidim. Şık ama güzel parçalar bulmak için çok uğraş vermek, saatlerce, dükkan dükkan gezmek gerek. Hatta çoğu zaman aynı tarz kıyafetler giymek zorunda kalınıyor. 

Melike Çarpatan da balık etli sınıfında. Ama kendiyle barışık, müthiş tatlı bir isim bence. "Bu işe öncelikle blog yazarak başladım" demesiydi belki beni yakın hissettiren. Sonrasında ise 42-60 beden hanımlar için bir adım atarak ünlü markaların büyük bedenlerini kapsayan bir alışveriş sitesi oluşturmuş; Dolabımı Seviyorum. Online alışveriş sitesi, büyük beden hanımlara hizmet veren ilk özel site bu arada. Türk Hanımları olarak genlerimize kızmalı mıyız bilemiyorum. İri kemikli olan gençlere de hitap eden bir oluşum bu. Stil sahibi olmak isteyenlere...  

Alışveriş sitesine göz gezdirmek isteyenler için tıkk tıkk
Bahsettiğim yayının ilgili kısmı ise burada

Belki alışverişte bu sıkıntıyı yaşıyorsunuzdur, belki de çevrenizdekilere hediye arayışında zorlanıyorsunuzdur.
Şık olmak için tartı göstergesi önemli olmasın :) 
Sevgiyle kalın :)  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder