12 Aralık 2013 Perşembe

Kısırla İmtihanım

Ahhh Ahh...
Güzel yapılmış, hani şöyle tane tane olan kısırı silip süpürerek hakkını teslim ederim. Ama iş yapmaya gelince, ı ıııhh :( Neden olmaz, neden tutmaz bir türlü anlamadım. Öyle beceriksiz biri de değilimdir ama, neden kısıra hükmüm geçmez çözemedim. 
Evlenmeden önce hiç yapmamıştım, hep annemin nefis kısırlarıyla tatmin etmiştim kendimi. Ne zaman evlendim, kendini eşine kanıtlama dönemi açıldı, ve denemeler başladı bende. Birçok tarif denedim. Hep fışır fışır benimkiler :)). Suyu fazla oluyor. Üstüne örtecek kadar su koyarım olmaz, azaltırım olmaz, denerim yaparım olmaz. Artık vazgeçtim kısırdan dediğim dönem, misafirliğe gittik. Hani şu hakkını teslim ettiğim cinsten kısırdan yedim o akşam. Ve kaçınılmaz son, tarifi yine denemeye kalktım. 

Malzemeler:

2 su bardağı kısırlık ince bulgur
Maydanoz
Marul
Taze Soğan
3-4 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
Kuru Soğan (1 adet)
1 Diş Sarımsak
1 Yemek Kaşığı Domates Salçası
1 Yemek Kaşığı Biber Salçası
Baharatlar (Pul biber, Karabiber, Tuz...)
Yarım Domates,
Salatalık (1 adet)
Yarım Limon
2 Yemek Kaşığı Nar ekşisi

Yapılışı:
Püf Noktası: Denediklerimden farklı olan kısmı, ince bulguru ılık suyla (sıcağa daha yakın olacak) tozu gidene, suyu berraklaşana kadar (5-6 defa) yıkayıp  suyunu süzüp üstünü örtmek. Evet hiç su koymuyoruz. Sadece yıkadığımız gibi kalıyor.

Sonra tavaya yağımızı koyuyoruz,  ince ince doğranmış soğan ve sarımsağı ölünceye kadar kavuruyoruz. Salçaları ekleyip, baharatlarını da koyuyoruz. 
Ardından tüm yeşillikleri (istediğiniz ölçüde), domates ve salatalığı doğrayıp bir kaba alıyoruz. Daha sonra kısırı yoğurma işlemine geçiyoruz.Şişen bulgurun içine soğanlı-salçalı harcı ,yarım limon suyu, nar ekşisini ve yeşilliklerin 1/3 ünü  döküp 15-20 dk yoğuruyoruz. ardından geriye kalan yeşillikleri döküp damak tadımıza göre, tuz, limon, baharat ayarlaması yapıp, servis ediyoruz.
Afiyet olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder